Audyt obiektów

Konsultacje w zarządzaniu hotelem

 Finansowe:

  • Elastyczność zachowania na rynku, co może poprawić przychody ze sprzedaży
  • Poprawa rentowności poprzez redukcję kosztów
  • Zmiany w zakresie płynności finansowej
  • Poprawa efektywności wykorzystania zasobów
  • Poprawa płynności finansowej

 Jakościowe:

  • Szybkość pozyskania i wykorzystywania informacji
  • Trafność podejmowanych decyzji
  • Lepsze planowanie
  • Usprawnienia organizacyjne

Organizacyjne:

  • Stworzenie nowej struktury organizacyjnej opartej na ośrodkach odpowiedzialności
  • Przesunięcie części uprawnień zarządu „w dół”
  • Usprawnienia w systemie informatycznym
  • Poprawa procesu planowania i kontroli

W obszarze stosunków pracowniczych:

  • Powiązanie efektów pracy z wynagrodzeniem
  • Wprowadzenie lepszych systemów motywacyjnych
  • Poprawa dyscypliny pracy

Controling operacyjny - zadania

  • Koordynacja i pomoc w ustalaniu głównych i cząstkowych celów działalności przedsiębiorstwa
  • Opracowanie planów działania i przełożenie ich na budżety dla poszczególnych komórek organizacyjnych firmy
  • Zapewnienie spójności planów cząstkowych z planem globalnym przedsiębiorstwa
  • Bieżąca koordynacja planów
  • Porównywanie planów z ich rzeczywistym wykonaniem
  • Określanie przyczyn odchyleń
  • Przygotowywanie sprawozdań ze stopnia realizacji planu
  • Zapewnienie krótkookresowej płynności finansowej

 CONTROLING

Controling personalny:

– kontrola skutków podjętych decyzji personalnych, struktury zatrudnienia, systemu wynagradzania, wykorzystania czasu pracy pracowników i kosztów pracy

Controling marketingu i sprzedaży:

– koncentruje się na racjonalizacji wydatków, które są konieczne do zrealizowania planów sprzedaży oraz ich wpływu na wielkość obrotów i zysków przedsiębiorstwa. Controlling marketingu i sprzedaży obejmuje analizy strategiczne, planowanie i kontrolę cen oraz przychodów, sterowanie działaniami handlowców (konieczność uzyskania założonych w budżetach marż pokrycia), planowanie i kontrolę działań promocyjnych, analizy zapotrzebowania na produkty w przekroju klientów i obszarów sprzedaży

Controling gastronomii:

  • Controling barów i restauracji
  • Analiza kosztów FC & BC, zasady ustalania marży, łączenia produktów, analiza budowanej oferty menu restauracji oraz barów

Controling zaopatrzenia i logistyki:

– zajmuje się planowaniem i kontrolą zaopatrzenia i dystrybucji produktów, gromadzeniem optymalnej wielkości zapasów, planowaniem transportu, planowaniem przepływu materiałów i produktów wewnątrz firmy.

Controling produkcji i dystrybucji

- ma na celu zapewnienie właściwego przebiegu procesu produkcyjnego poprzez: przygotowanie planu przebiegu produkcji, optymalizację procesów technologicznych pod kątem czasu ich trwania i zapotrzebowania na zasoby, analizę produktywności i wydajności czynników produkcji, budżetowanie i analizę kosztów wytwarzania, badanie możliwości wprowadzenia nowoczesnych technologii do produkcji

Controling ekologii:

– zajmuje się ustalaniem zadań w zakresie ochrony środowiska, planowaniem i kontrolą wykorzystania surowców, materiałów i energii w przedsiębiorstwie, kontrolą obciążeń środowiska przyrodniczego, dostarczaniem kadrze menedżerskiej informacji ekologicznych i przeprowadzaniem ekonomicznego rachunku kosztów korzystania z zasobów środowiska.

CONTROLING PROJEKTÓW – zadania

– zapewnia sprawne i efektywne przygotowanie projektów, nowych technologii produkcji, modernizację wyrobów; ocenia przedsięwzięcia o charakterze rozwojowym.

SZKOLENIA

- szkolenia opracowane na potrzeby obiektu uwzględniające specyfikę usług hotelarskich, skoncentrowane wokół zagadnień z zakresu: marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, organizacji struktur organizacyjnych, działów administracyjnych i administracji.