Audyt obiektów
Konsultacje w zarządzaniu hotelem
Finansowe:
- Elastyczność zachowania na rynku, co może poprawić przychody ze sprzedaży
- Poprawa rentowności poprzez redukcję kosztów
- Zmiany w zakresie płynności finansowej
- Poprawa efektywności wykorzystania zasobów
- Poprawa płynności finansowej
Jakościowe:
- Szybkość pozyskania i wykorzystywania informacji
- Trafność podejmowanych decyzji
- Lepsze planowanie
- Usprawnienia organizacyjne
Organizacyjne:
- Stworzenie nowej struktury organizacyjnej opartej na ośrodkach odpowiedzialności
- Przesunięcie części uprawnień zarządu „w dół”
- Usprawnienia w systemie informatycznym
- Poprawa procesu planowania i kontroli
W obszarze stosunków pracowniczych:
- Powiązanie efektów pracy z wynagrodzeniem
- Wprowadzenie lepszych systemów motywacyjnych
- Poprawa dyscypliny pracy
Controling operacyjny - zadania
- Koordynacja i pomoc w ustalaniu głównych i cząstkowych celów działalności przedsiębiorstwa
- Opracowanie planów działania i przełożenie ich na budżety dla poszczególnych komórek organizacyjnych firmy
- Zapewnienie spójności planów cząstkowych z planem globalnym przedsiębiorstwa
- Bieżąca koordynacja planów
- Porównywanie planów z ich rzeczywistym wykonaniem
- Określanie przyczyn odchyleń
- Przygotowywanie sprawozdań ze stopnia realizacji planu
- Zapewnienie krótkookresowej płynności finansowej
CONTROLING
Controling personalny:
– kontrola skutków podjętych decyzji personalnych, struktury zatrudnienia, systemu wynagradzania, wykorzystania czasu pracy pracowników i kosztów pracy
Controling marketingu i sprzedaży:
– koncentruje się na racjonalizacji wydatków, które są konieczne do zrealizowania planów sprzedaży oraz ich wpływu na wielkość obrotów i zysków przedsiębiorstwa. Controlling marketingu i sprzedaży obejmuje analizy strategiczne, planowanie i kontrolę cen oraz przychodów, sterowanie działaniami handlowców (konieczność uzyskania założonych w budżetach marż pokrycia), planowanie i kontrolę działań promocyjnych, analizy zapotrzebowania na produkty w przekroju klientów i obszarów sprzedaży
Controling gastronomii:
- Controling barów i restauracji
- Analiza kosztów FC & BC, zasady ustalania marży, łączenia produktów, analiza budowanej oferty menu restauracji oraz barów
Controling zaopatrzenia i logistyki:
– zajmuje się planowaniem i kontrolą zaopatrzenia i dystrybucji produktów, gromadzeniem optymalnej wielkości zapasów, planowaniem transportu, planowaniem przepływu materiałów i produktów wewnątrz firmy.
Controling produkcji i dystrybucji
- ma na celu zapewnienie właściwego przebiegu procesu produkcyjnego poprzez: przygotowanie planu przebiegu produkcji, optymalizację procesów technologicznych pod kątem czasu ich trwania i zapotrzebowania na zasoby, analizę produktywności i wydajności czynników produkcji, budżetowanie i analizę kosztów wytwarzania, badanie możliwości wprowadzenia nowoczesnych technologii do produkcji
Controling ekologii:
– zajmuje się ustalaniem zadań w zakresie ochrony środowiska, planowaniem i kontrolą wykorzystania surowców, materiałów i energii w przedsiębiorstwie, kontrolą obciążeń środowiska przyrodniczego, dostarczaniem kadrze menedżerskiej informacji ekologicznych i przeprowadzaniem ekonomicznego rachunku kosztów korzystania z zasobów środowiska.
CONTROLING PROJEKTÓW – zadania
– zapewnia sprawne i efektywne przygotowanie projektów, nowych technologii produkcji, modernizację wyrobów; ocenia przedsięwzięcia o charakterze rozwojowym.
SZKOLENIA
- szkolenia opracowane na potrzeby obiektu uwzględniające specyfikę usług hotelarskich, skoncentrowane wokół zagadnień z zakresu: marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, organizacji struktur organizacyjnych, działów administracyjnych i administracji.